Багато жителів Латвії скаржаться на роботу сімейних лікарів. Що можна зробити згідно із законом, якщо вас не задовольняє робота вашого лікаря.
“Куди звернутися за допомогою, якщо 89-річна людина, прикута до ліжка, яку доглядають, з невиліковним діагнозом, не може викликати сімейного лікаря чи медсестру? виписують тільки через додаток WhatsApp, навіть не бачачи пацієнта. Потрібно оформити 1 групу інвалідності, але лікар не пише свій висновок під приводом, що роботи багато. Вже минуло два місяці”, – запитує Гуніта у фахівців порталу lvportals.lv.
Відповідає юрист Ольга Лаува:
Якщо у пацієнта виникли проблеми з лікарем і якщо вони не можуть бути вирішені шляхом звернення до лікувального закладу або до лікаря, і у пацієнта є сумніви в якості медичних послуг, а також пацієнту не роз’яснюється право на отримання оплаченого державою лікування або є сумніви в обґрунтованості затребуваної оплати пацієнт має право подати заяву до Інспекції охорони здоров’я.
Заява може бути подана не пізніше ніж протягом двох років з дня обмеження прав чи інтересів. Заява розглядається протягом 30 днів, у складних випадках термін може бути продовжено до чотирьох місяців.
З урахуванням згаданої у заяві інформації Інспекція охорони здоров’я здійснює контроль у лікувальному закладі та/або аналізується медична документація пацієнта, пояснення медичних осіб, а також запрошується подавач чи інша особа для подання думки чи аргументів. При констатації невідповідностей Інспекція доручає лікарю усунути констатовані порушення.
З урахуванням констатованих порушень Інспекція охорони здоров’я може оголосити попередження або призупинити діяльність лікаря без попереднього попередження, ухвалити рішення про застосування адміністративного штрафу, попросити Латвійське товариство лікарів оцінити відповідність сертифіката лікаря, ухвалити рішення про повернення грошових коштів до держав. Якщо Інспекція вбачає можливі ознаки злочинного діяння, матеріали справи пересилаються правоохоронні органи.
У країні створено фонд медичного ризику, до якого мешканець може звернутися для отримання відшкодування за заподіяну його життю чи здоров’ю шкоду (у тому числі моральну шкоду), який своєю дією чи бездіяльністю заподіяно медичними особами або спричинено обставинами під час лікування. Більше інформації можна отримати тут.
.