Кляйн вітає упаковку антиєврейської допомоги

21

Уповноважений федерального уряду боротьби з антисемітизмом Фелікс Кляйн вважає правильним рішення про антиєврейський рельєф у соборі міста Бранденбург-ан-дер-Гавель. «Я вітаю рішення прикрити антиєврейську інвективну скульптуру у Бранденбурзькому соборі», – сказав він, відповідаючи на запитання Deutsche Presse-Agentur. За його словами, особливо похвально, що єпископ Крістіан Штеблайн чітко визнав провину церкви за активне заохочення ненависті до євреїв та антисемітизму.

Конгрегація у Бранденбурзі заявила, що усвідомлює антиєврейське значення рельєфу. На інвективній скульптурі XIII століття зображена свиноматка з людським обличчям та єврейським головним убором, на сосках якої висять інші живі істоти. Свині вважаються нечистими у іудейській вірі.

Точнийдати поки немає

Рельєф у клуатрі протестантського собору залишиться на своєму історичному місці, але в майбутньому його планується накрити, як пояснив представник протестантської церкви Берлін-Бранденбург-Шлезіш Оберлаузіц. Поки що не вирішено, коли саме буде накрита ділянка заввишки два метри. «Більше немає жодних питань, пов’язаних із змістом, які необхідно прояснити до «візуального видалення», лише техніко-естетичні», – сказав речник. Вже близько десяти років перед скульптурою знаходиться експозиція, на якій висловлюється позиція щодо змісту.

«Не лише в Бранденбурзі, а й у багатьох церквах Німеччини архітектурна спадщина порушує питання про спадкоємність християнської ненависті до євреїв від Середньовіччя до наших днів», – сказав Кляйн, уповноважений у боротьбі з антисемітизмом.

Образливі скульптури є і в інших місцях

Подібний рельєф можна знайти зокрема на міській церкві Лютерштадта Віттенберга. Тут Кляйн вважає за недостатнє свідоме поводження з історією самої церкви. Церковна громада нещодавно пристосувала інформаційну табличку про «жидівську свиноматку» та оголосила, що у перспективі створить постійну виставку, де буде представлена ​​інформація про антиіудаїзм.

У ході дебатів про те, як вчинити з інвективними скульптурами, стало ясно, що не існує єдино правильного способу дивитися в обличчя історії, наголосив Кляйн. Кожен окремий випадок має розглядатися окремо. «Однак завжди слід враховувати, що очорнюючі та принижуючі зображення, навіть якщо вони історичні, однаково зачіпають людей сьогодні, впливають сьогодні».

Читайте також:  Штайнмайєр і Шольц їдуть на похорон Бенедикта XVI.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я