Звинувачення в тому, що такі онлайн-сервіси як Facebook і Instagram завдають шкоди психічному розвитку молодих користувачів, звучать вже давно. Наразі американські штати будують на цьому справу проти материнської компанії Meta.
Десятки штатів США подали до суду на компанію Meta
Десятки штатів США подали до суду на компанію Meta, яка працює у Facebook, стверджуючи, що її онлайн-сервіси завдають шкоди дітям та підліткам. Згідно з позовом, поданим учора в Каліфорнії, компанія Meta ігнорує негативні наслідки використання Facebook та Instagram з метою отримання більшого прибутку.
Meta висловила розчарування тим, що генеральні прокурори штатів пішли шляхом судового розгляду замість того, щоб зайнятися розробкою загальногалузевих стандартів для додатків, які використовуються підлітками. Компанія заперечила, що від початку розслідування вона показала, як Meta працює над підтримкою молодих користувачів на своїх платформах. За даними Wall Street Journal, переговори про врегулювання конфлікту перервалися до подання позову.
Використання порушує процес навчання та сон
Штати, зокрема, звинувачують Meta у тому, що вона використовує свою бізнес-модель для заохочення дітей та підлітків проводити більше часу на платформі. Meta знала, що на молодих користувачів легше вплинути: Федерали засуджують, зокрема, функції «like» та сповіщення, які постійно притягували їх до екранів. Однак Meta помилково стверджує, що діти та підлітки не зазнають маніпуляцій.
Використання платформ порушує навчальну поведінку та сон, а сервіси сприяють розвитку таких проблем, як розлади харчової поведінки, йдеться у більш ніж 200-сторінковій позовній заяві.. Компанії Meta відомо, що функції онлайнових платформ шкідливі та викликають звикання, стверджує позивач. Ці твердження ґрунтуються на викриттях, зроблених викривачем Френсісом Хаугеном у 2021 році.
Суперечка про перевірку віку
Серед інших звинувачень – твердження про те, що Meta дозволяє користувачам молодше 13 років отримувати доступ до своїх сервісів без дозволу батьків. У США це заборонено законом, проте спроби примусової перевірки віку завжди закінчувалися невдачею у Верховному суді. Через це онлайнові служби під час реєстрації просто запитують, чи досяг користувач 13-річного віку.
У той же час у галузі розроблені процедури, що дозволяють виявляти молодших користувачів. До них відноситься, наприклад, аналіз поведінки при наборі тексту. У відповіді на судовий позов Meta посилається на власні технології перевірки віку. Крім того, компанія посилається на результати дослідження, згідно з яким інші онлайн-сервіси, такі як TikTok, YouTube та Snapchat, мають як мінімум таку ж популярність. Психологи вважають, що онлайн-ЗМІ можуть відігравати позитивну роль у розвитку молоді.