Бриф SMM: як правильно складати

259
smm

Чому так важливий бриф під час просування в соціальних мережах?

Чому бриф так важливий

На початку співпраці клієнт має відповісти на низку запитань, які допоможуть краще бізнес. Це розкриває складнощі, які виникали під час просування в соціальних мережах, очікувані результати від social media marketing. Як правило, відповіді на ці запитання треба заповнювати письмово в спеціальному документі, який називається бриф (від англ. “brief”, що в перекладі означає коротко інформувати, резюмувати”). Це такий невеликий документ.

Основне призначення брифу – допомогти клієнту сформулювати всі його запити до СММ фахівця і в той же час дати відповідь на всі важливі питання виконавця. Це основа подальшого ефективного просування і належного вирішення завдань. Складається бриф обов’язково письмово для того, щоб, по-можливості, унеможливити помилкове розуміння майбутнього проєкту з розкрутки соціального акаунту, а згодом розбіжностей щодо отриманих результатів.

На ринку склалася практика, що питання для брифу SMM готує сам фахівець і надсилає клієнту для заповнення. Потім, отримавши відповіді на поставлені запитання, спецілісту простіше написати пропозицію на просування в Instagram і на інших соціальних платформах.

Обов’язкові питання брифу

Якщо ви ставите питання, як скласти бриф для SMM, то найпростіший спосіб – взяти за приклад зразок цього документа, складеного іншими компаніями або окремими фахівцями. Іноді їх просто викладають у відкритому доступі для завантаження. На сайті спеціалізованої агенції документ може розташовуватися під посиланням “бриф для клієнта SMM приклад”.

Треба зазначити, що правил для складання брифу не існує. Адже він призначений для первинного занурення в суть проекту з просування в соціальних мережах. Головне, щоб із відповідей клієнта, SMM-фахівець зміг зрозуміти, що необхідно робити. Загалом, питання брифу можна розділити на такі смислові блоки:

  1. Контактна інформація, яка включає назву компанії, ПІБ відповідального співробітника, способи зв’язку з ним.
  2. Дані про клієнта, які відображають сферу діяльності компанії, її положення на ринку, ключові переваги та географію роботи.
  3. Відомості про бренд. Якщо в разі просування в соціальних мережах виступає певна торгова марка компанії, то в цьому блоці слід з’ясувати її назву, основні властивості, споживчі цінності, позиціонування тощо.
  4. Інформація про товари та послуги. Незалежно від того, що виступатиме об’єктом просування в соціальних мережах: сама компанія або один з її брендів, необхідно з’ясувати, які конкретно продукти об’єднані однією назвою і, відповідно, чи необхідно буде робити рекламу під час кампанії.
  5. Цільова аудиторія. Цей блок питань передбачає опис основних характеристик споживачів. Наприклад, стать, вік, інтереси, поведінкові особливості, географія проживання тощо.
  6. Перелік із посиланнями наявних акаунтів у соціальних мережах, які будуть задіяні в запланованій кампанії смм‐просування.
  7. Відомості про конкурентів. Як мінімум у цьому блоці необхідно з’ясувати у клієнта, які компанії або бренди розглядаються ним як конкуруючі, а як максимум дізнатися про те, що подобається чи ні в їхньому просуванні, які сильні, слабкі сторони виділяє тощо.
  8. Опис структури і складу робіт у соціальних мережах. Цей блок має визначати інформацію про послуги, що замовляються, стратегію, цілі та завдання маркетингу, контент, очікувані результати, критерії оцінювання ефективності та рекламний бюджет, що виділяється на проведення кампанії.
  9. Наявні ресурси – передбачає перерахування наявних матеріалів або інформаційних подій, які можливо використовувати під час просування в соціальних мережах. Наприклад, фото та відео контент для Instagram та Facebook.
Читайте також:  Віскі: географія, основні сорти та тонкощі виготовлення

Ступінь детальності питань у брифі визначає менеджер, відповідальний за SMM. Проте не варто занадто захоплюватися деталями, оскільки велика кількість запитань може відлякати потенційного клієнта. Тут важливо дотриматися балансу так, щоб інформація в брифі, з одного боку, не вийшла дуже поверхневою і загальною, а з іншого – занадто надлишковою і детальною для створення пропозиції. Краще попросити клієнта детально забрифувати вас пізніше, вже після того, як він зробив свій вибір на користь роботи з вами.

Правила оформлення документа

Оскільки в SMM-просуванні бриф є робочим документом для взаємодії виконавця і замовника, то в його оформленні краще уникнути графічних нагромаджень. Головна вимога до нього – це зручність заповнення. Тому буде краще, якщо клієнта ніщо не буде відволікати від заповнення відповідей на поставлені запитання.

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я