Торгові відносини, зміна клімату і знову Китай: остання зупинка у американському турне міністра закордонних справ Німеччини також присвячена основним поточним кризовим питанням.
Бербок завершила турне Латинською Америкою в Панамі
Міністр закордонних справ Анналена Бербок завершила турне – свою шестиденну поїздку Латинською Америкою – візитом до Панами. Вранці (за місцевим часом) «зелений» політик проведе переговори із міністром закордонних справ Жанайною Теванею. Пізніше планується відвідування Панамського каналу, який з’єднує Атлантичний та Тихий океани. З населенням близько 4,5 мільйонів Панама є однією з невеликих країн Центральної Америки.
За словами представників уряду Німеччини, Панама дуже зацікавлена у співпраці з Європейським союзом (ЄС) у галузі енергетики, клімату, безпеки та зв’язку. ЄС хоче створити в Панамі один із кількох запланованих регіональних центрів боротьби з дезінформацією. Китай також має економічні інтереси у цій країні.
Головна експортна країна у Центральній Америці
Панама – головна експортна країна Німеччини у Центральній Америці. Країна переважно купує в Німеччині хімічну продукцію, машини, автомобілі та автозапчастини. Німеччина в основному імпортує сировину, таку як мідь, тропічні фрукти, такі як банани, ананаси та кавуни, а також пальмова олія, морепродукти та кава. Німецько-панамська торгова палата налічує близько 130 членів.
У контексті агресивної війни Росії проти України Панама виступила одним із авторів резолюцій ООН, які засуджують напад. Однак борг нейтралітету, що випливає із договорів про канали, допомагає їй визначати поточні дії щодо Росії. Так, Панама не підтримує ініціативи щодо виключення Росії зі спеціалізованих установ ООН.
На Панамський канал припадає близько шести відсотків світової торгівлі.
Крім того, Бербок хоче відвідати історичну станцію управління шлюзами Мірафлорес, розташовану в гирлі каналу на березі Тихого океану. Панамський канал, який було введено в експлуатацію у 1914 році, є однією з найважливіших водних артерій у світі. Його довжина становить близько 80 кілометрів, він починається у Колоні на півночі та закінчується біля Панама-Сіті на півдні. Щорічно через Панамський канал проходить близько 14 тисяч судів, через нього здійснюється близько шести відсотків світової торгівлі.
Після відкриття розширеного каналу у 2016 році, водний шлях має три системи шлюзів, через які судна піднімаються до рівня озера Гатун, що знаходиться на висоті 28 метрів над рівнем моря, а потім знову опускаються. Після розширення каналу ним можуть проходити великі танкери і вантажні судна з 14 000 контейнерами.
Зміна клімату безпосередньо впливає на Панамський канал, який є важливим джерелом доходу для центральноамериканської країни. Оскільки у регіоні випадає дедалі менше опадів та підвищується температура, рівень води у штучному озері Гатун у Панамському каналі знизився. Це негативно впливає на судноплавність водного шляху. Нещодавно максимальна осадка, з якою судам дозволено проходити через канал, знову знижено.
Бербок відвідала німецьке дослідницьке судно з вивчення клімату
Під час візиту німецького дослідницького судна “Eugen Seibold” з Інституту хімії Макса Планка в Майнці в центрі уваги перебуває проблема зміни клімату. З березня експерти вітрильника досліджують східний коридор Тихого океану між Коста-Рікою та Еквадором із Панами протягом наступних трьох років. У центрі уваги в галузі океанографії – зміна клімату та зміна океанічних течій у зв’язку із збільшенням парникового газу CO2.